Mama, have you heard? we've sold out all over the world



Dubbelavsnitt av PH idag. det är sånt man borde gå ut med i nyheterna. jag missade ju det totalt. det var lite synd, men jag överlever.. knappt. min hund ligger kvar nere i soffan och SNARKAR så jävla grovt. det hörs ända upp. stackarn, hon är gammal kärring.

Nu ska jag låtsas vara smart igen. men det är faktiskt intressant, för jag är inte ensam om det här!

Jag låg och tänkte på en sak innan. tänk vad skönt det skulle vara ifall alla ens vänner kände varandra, och om alla kunde umgås tillsammans. skulle inte livet vara så mycket bättre då? man skulle slippa planera vilka dagar man ska vara med vem (som är så jävla patetiskt förövrigt); "på måndag är jag med henne, tisdag honom, onsdag henne.." osv. jag är ingen planerare, inte någonstans. jag tar dagen som den kommer. utgångar och större RESOR är vad jag planerar. allt annat kommer när det kommer.

Nu ska jag dock säga emot mig själv lite, hyckla med ett finare ord. slår man upp hyckla i en ordbok är definitionen; Caroline Eliasson, för övrigt. charmigt va? det jag ville få fram är att jag gillar att ha vänner som inte umgås med varandra. jag tycker det känns BRA att en vän vet en sak, medans den andre vet en sak som inte den andra vet. jag har vänner jag pratar med olika saker om. saker jag inte kan prata om med den ena, pratar jag med den andra om och tvärtom. krångligt, men vi säger såhär;

Z & X är mina två närmsta vänner i det här fallet. det har hänt en sak som jag VILL tala om för Z, men det känns som om jag skulle göra det så skulle Z på något sätt "döma" mig, och få mig känna mig liten. X däremot har gjort samma misstag flertal gånger, och dömer därför inte mig för MITT misstag, utan pratar om det som om det inte vore någonting. Z vet därför inte om någonting om vad som har hänt, och kommer aldrig göra. men Z vet däremot många andra saker som X aldrig kommer få veta. osv osv osv.

FATTAR NI? det är så jävla komplicerat, men så jävla sant. jag kan svära på att alla ungdomar i min ålder har det såhär.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback